techsoup ağ günlüğü

Gıda Güvenliği Alanında Çalışan Sivil Toplum Kuruluşlarının Yaşadığı Zorluklar

Çar, 01/12/2021 - 11:07 - Anonymous

Gezegenimizde herkesi beslemeye yetecek kadar yiyecek var. Buna rağmen , BM'ye göre yaklaşık 821 milyon insan yetersiz besleniyor. İçinde bulunduğumuz pandemi dönemi ise gıda sorunun artarak devam etmesine sebebiyet veriyor. Bu blog yazısında, gıda güvenliği alanında çalışan ve gıda güvenliği alanında çalışmalar yapmak isteyen kuruluşların yaşadığı zorluklar ele alınıyor. 

Gıda güvenliği konusunda çalışmalar yapan kuruluşların en çok karşılaştığı zorluklar

1. Kuruluşlar, gıda güvenliğinin sağlanması için çoğunlukla gıda kilerleri ya da gıda bankaları ile çalışıyor. Fakat pandemi ile birlikte durum giderek zorlaşıyor. 

TechSoup’un bir inisiyatifi olan Caravan Studios tarafından gerçekleştirilen araştırmada gıda güvenliği için çalışan kuruluşlarının yüzde 80’inden fazlasının, gıda bankaları ya da kilerleri ile gıda güvenliğini sağlamaya çalıştığı görülüyor. Geri kalan kuruluşlar ise savunuculuk faaliyetleri, çiftçilik faaliyetleri, gıda ve beslenme konusunda eğitim faaliyetleri gibi birçok farklı alanda faaliyetler yürütüyor. 

Kuruluşların yaşadığı ortak sorun ise pandemi ile birlikte insanların yetersiz beslenme sorunun artmasıyla mali problemlerin beraberinde gelmesi oldu. Burada en önemli çözüm noktası toplumların bilinçlendirilmesi ve devletlerin politika değişikleri koşunda yönlendirilmesi diyebiliriz. 

2. Çoğu kuruluş sınırlı kapasiteye sahip olduğu için özel bir IT kaynağına sahip olmayan küçük ekipler olarak çalışıyor. 

Araştırma kapsamında konuşulan örgütlerin yüzde 70’inden fazlasının personel sayısının 10’dan az olduğu görülüyor. Ayrıca gıdaları ayırma, hazırlama, teslim etme konusunda iş gücüne ihtiyaçları olduğu için gönüllü çalışanlara bağımlı durumdalar. Bu nedenle teknoloji altyapısını geliştirme çalışmaları maalesef ikinci planda kalıyor.

3. Gıda güvenliği alanında çalışan kuruluşların gıda kaynaklarını ve teslimatları yönetmek için çok fazla evrak işiyle uğraşması gerekiyor.      

Açlıkla mücadele eden kuruluşların, büyüklüğü ne olursa olsun gıda envanterlerini ve teslimatları yönetebilmeleri için çok sayıda evrak işiyle uğraşmaları gerekiyor. 

Kuruluşların hesap verebilir, güvenli ve merkezi bir dosya sistemi oluşturmak ve sürdürmek için teknolojik bir altyapıya sahip olmaları gerekiyor. Ancak hangi teknolojik araçların kendileri için doğru olduğunu bulmakta zorlanıyorlar. Genellikle sahip oldukları teknoloji alt yapısında küçük değişiklikler yaparak ilerliyorlar fakat yeterli olmuyor. Bu durum personel ve gönüllüler için çok daha fazla iş gücünün harcanması anlamına geliyor ve sistemli olarak çalışılamamasına sebep oluyor. 

4. Personelin zamanının ve uzmanlığının olmaması, dijital araçların benimsenmesinin önündeki en büyük engel olmaya devam ediyor. 

Kuruluşlar teknolojiye yatırım yapmanın gerekliliği konusunda hemfikir olsalar da kaynak yetersizliği yüzünden yatırımı gerçekleştiremiyorlar. 

Dünya çapında yaklaşık 12.000 sivil toplum kuruluşuyla yürütülen  ayrı bir küresel veri anketinde, kuruluşların en az yarısı, teknik zorlukların çözülmesindeki en büyük engelin personel zamanının, uzmanlığının veya her ikisinin de eksikliği olduğunu belirtti. Bu kuruluşların büyük çoğunluğu ise dijital araçlarla ilgili personel eğitimlerini nadiren ya da hiç gerçekleştirmediklerini söylüyorlar. 

5. Kuruluşlar, deneyimlerini paylaşmak için gıda güvenliği alanında çalışan kişilerle ve kuruluşlarla iletişim kurma noktasında eksik kalıyorlar. 

Açlıkla mücadele eden yardım kuruluşlarının bir çoğunda personeller ve gönüllüler yaptıkları işe bağlı olarak çalışıyorlar. Kuruluşlarda sayısız zorlukla karşı karşıya kalıyor olsalar bile fark yarattıklarına olan inanç hakim. 

Bu noktada aynı alanda çalışmalar yapan kuruluşların birbirleri ile deneyim ve bilgi paylaşımı yapıyor olması çok önemli. Böylece ortak saha çalışmaları yapılabilir, kaynaklar daha efektif kullanılabilir, yardımlar daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırılabilir. 

TechSoup nasıl fayda sağlayabilir? 

TechSoup yıllardır sivil toplum kuruluşlarının teknolojik kapasitelerinin geliştirilmesi için çalışmalar yapmaktadır. Gıda güvenliği ile ilgili çalışmalar yapan kuruluşların yaşadığı sorunları ve ihtiyaçları belirlemek içinde bir takım faaliyetler gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Sizlerde TechSoup'un gıda güvenliği ile ilgili çalışmalar yapan ve yapmayı düşünen kuruluşlara yönelik tekliflerinden haberdar olmak istiyorsanız e-posta listesine kaydolabilirsiniz.

TechSoup Global tarafından hazırlanan bu blog postun orjinaline ulaşmak için https://blog.techsoup.org/posts/5-useful-takeaways-from-nonprofits-working-in-food-security internet sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

Ek kaynaklar

How Three Organizations Are Using Link2Feed to Fight Hunger
Even More Apps to Address Food Insecurity in 2021
How One App Saved Over 40 Million Pounds of Food from the Landfill
How Range Is Addressing Food Insecurity During COVID-19

 

tags: 

Microsoft Bağış Programında Önemli Değişiklikler

Pt, 04/10/2021 - 00:00 - Anonymous

TechSoup Yazılım Bağış Programının Microsoft ürünlerinde, kuruluşunuzun IT bütçesini ve planlamasını etkileyebilecek bazı değişikliklerle ilgili önemli bir haberi sizlerle paylaşıyoruz.

 

Microsoft'un Tech for Social Impact (Sosyal Etki için Teknoloji) grubu kısa süre önce konuyla ilgili bir blog yazısı yayınladı; bu blog yazısında Microsoft'un STÖ'ler için bulut stratejisine verdiği önemin üzerinde duruluyor. Ayrıca Microsoft Bağış programında meydana gelecek bazı değişikliklerin de duyurusu yapılıyor. Duyurulan değişiklikler 4 Nisan 2022'de yürürlüğe girecek. Microsoft bu değişikliklerle, Microsoft Cloud'un STÖ'ler için sunduğu güvenli ve kapsamlı imkanların daha etkin kullanılır hale getirilmesini amaçladığını duyuruyor. TechSoup'un Microsoft ile ortaklığı, dünya çapında 394.000'den fazla kuruluşun misyonlarını daha iyi gerçekleştirmek için, hem on-premise hem de bulutta kullanılan birinci sınıf teknoloji çözümlerine erişmesini sağladı. Bundan sonra da kar amacı gütmeyen kuruluşların ihtiyaçlarını desteklemeye öncelik vermeye devam edecek, böylece örgütler ihtiyaç duydukları araçlara erişip bunları kullanabilecekler. 

 

Uzun süredir devam eden TechSoup yazılım bağış programında Microsoft'un yapmayı planladığı değişiklikleri sizin için özetledik.Planlanan değişikliklerin IT bütçenizi ve TechSoup deneyiminizi etkileyebileceğinin farkındayız. Sorularınızı yanıtlamak ve planları değerlendirmenize yardımcı olacak seçenekleri ve olanakları anlamanıza yardımcı olmak için buradayız. Sorularınız ve geri bildirimleriniz için buraya tıklayarak bize ulaşabilirsiniz.

 

TechSoup'taki mevcut Microsoft ürünleri nasıl değişecek?

  Aşağıda belirtilen birkaç istisna dışında, on-premise (masaüstü) ürünler 4 Nisan 2022'den itibaren kâr amacı gütmeyen kuruluşlara bağış olarak sunulmayacak. Bilgisayarınıza indirilebilir masaüstü uygulamalar da dahil olmak üzere on-premise çözümlerin çoğu, bağış programındaki bulut çözümleri aracılığıyla kullanılabilir olacak.

  On-premise yazılım terimi, kullanıcıların belirli bilgisayarlara yüklediği ve internet bağlantısı olmadan kullanılabilecek bağımsız, kalıcı lisansları ifade eder (örneğin, Office Standard). On-premise ürünler 4 Nisan 2022'ye kadar TechSoup aracılığıyla bağış olarak talep edilebilecek. Bu tarihten sonra bu ürünler bağış olarak olmasa da indirimli olarak sunulacak. Bu indirim oranları genellikle piyasa fiyatlarının %60-75'i arasında değişir. Ancak yine de, on-premise ürünlerin indirimli maliyeti mevcut bağış programındaki idari gider ücretlerinden 3-5 kat daha yüksek olacağı anlamına gelebilecektir.

  4 Nisan 2022'den sonra sadece Windows Profesyonel TechSoup bağış kataloğunun bir parçası olmaya devam edecek. 

  Masaüstü ürün bağışları, paylaşıma açık cihazlara ihtiyaç duyan kuruluşlar için geçerli olacaktır. Birçok kuruluşun hala cihaz tabanlı erişime ihtiyacı olduğunu biliyoruz ve bu yeni programı birlikte çalıştığımız kâr amacı gütmeyen kuruluşlara sunmak için Microsoft ile çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz. Halka açık bilgisayarlar sunan veya bilgisayar laboratuvarları ya da eğitim merkezleri gibi faaliyetleri olan örgütler, çalışmalarını desteklemek için belirli bağış olanaklarına erişebilecekler.

  Kar amacı gütmeyen örgütler, Microsoft’un bulut çözümleri bağışlarına TechSoup aracılığıyla erişmeye devam edecek. Bağış olarak sunulan bazı ürünler on-premises çözümleri bulunan indirilebilir uygulamaları da içeriyor. Diğerlerinde olduğu gibi uygunluk ve kullanım değerlendirmesine tabi olan* mevcut bulut bağışları şunlar:

  Microsoft 365 İş Ekstra; 10 kullanıcıya kadar ücretsiz olmaya devam edecek. Ürün; e-posta, indirilebilir masaüstü uygulamaları (ör. Word, Excel, PowerPoint, OneDrive gibi Office 365 uygulamaları), bulut dosya depolama ve paylaşım, mesajlaşma, sesli web konferansı ve yüksek tanımlı video ve basit cihaz yönetimi ve gelişmiş güvenlik özelliklerini içermektedir.

  Microsoft 365 İş Temel;lisansları 300 kullanıcıya kadar ücretsiz olmaya devam edecek. Ürün; e-posta, bulut dosya depolama ve paylaşım, mesajlaşma, sesli ve yüksek çözünürlüklü video ile web konferansı ve diğer hizmetleri içermektedir. 

  Power Apps Per App; 10 lisansa kadar ücretsiz olarak kullanılabilir olacak ve düşük kod oluşturma planları ve kod içermeyen özel iş akışlarını içermektedir.

  Kuruluşlar ayrıca doğrudan Microsoft Azure kredi hizmetlerinden yıllık 3.500 ABD Dolara kadar yararlanabilecek.

*Lütfen dikkat: Microsoft, bağışladığı ürünleri hibe ürünler olarak ifade eder. Uygunluk ve kullanım gerekliliklerini burada bulabilirsiniz.

TechSoup size yardımcı olmak için ne yapabilir?

Yıllar içinde yazılımların kurulum modelleri değiştikçe, bağış programında da disket ve CD dağıtmaktan buluta geçiş yapan kuruluşları desteklemeye kadar bir dizi değişiklik beraberinde geldi.  Bu süreçlerde TechSoup STÖ’lere destek olmaya hep devam etti ve devam edecek. Siz yeni ihtiyaçlar belirledikçe, dijital araçların kullanımı arttıkça biz de kendimizi adapte edeceğiz. Şimdilik, burada olduğumuzu bilmenizi istiyoruz:

  Bize sorularınız ve geri bildirimlerinizi ulaşabilirsiniz. Size en iyi şekilde nasıl destek olabileceğimize dair düşüncelerinizi bize iletebilirseniz çok seviniriz.

  Sorularınızı yanıtlamak için bu ay içerisinde bir webinar düzenleyeceğiz.

  Bulut Stratejiniz hakkında görüşebiliriz. Yardım etmek için buradayız.Bize ileteceğiniz soruları yanıtlayabilir ve size önerilerde bulunabiliriz.

  Hibrit çözümlere geçmek isterseniz de size destek olabiliriz. Microsoft'un bağış politikasındaki bu değişikliklerinin bütçenizi ve planlamanızı etkileyebileceğini tahmin ediyoruz ve IT ihtiyaçlarınız için doğru kararları vermenizde size destek olmak istiyoruz. Daha fazla on-premise lisansa ihtiyacınız varsa, bu arada ekibinizin belgeleri buluta kaydetmeye başlamasını sağlamak amacıyla bulut bağışı tekliflerini değerlendirmeyi düşünebilirsiniz. Böylece birlikte çalışma için Teams'e de aşina olabilirsiniz. Ayrıca, kuruluşunuzun dijital olarak güçlenmesi için yüzlerce başka ürün ve çözüm var. Tecshoup Global’in aşağıdaki kaynakları olası çözümleri ve Tecshoup’un nasıl yardımcı olabileceğini içeriyor:

  Sivil Toplum Kuruluşunuz için Doğru Microsoft 365 ve Office 365

  Dijital Esneklik Çözümleri

  Techsoup ağı ayrıca ekibiniz için eğitim olanakları da sunuyor. Bugüne kadar dünya çapında 40.000'den fazla kar amacı gütmeyen örgütün yaralandığıTechSoup Microsoft Dijital Beceriler Merkezi, veTechSoup Kursları, örgütünüze uygun yeni çözümler için çeşitli eğitimler bulabilirsiniz. 

  Yukarıdaki İngilizce kaynaklara ek olarak STGM’nin ücretsiz eğitim programlarında dijital güçlenme konularını bulabilirsiniz. 

 

Teknoloji yolculuğunuzun neresinde olursanız olun, sizi desteklemek için buradayız.

tags: 

Seçili Program ve Hizmetlerde Yönetici Ücretleri Artacak

Çar, 15/09/2021 - 10:30 - Anonymous

Seçili Program ve Hizmetlerde Yönetici Ücretleri Artacak

Değişen teknoloji ortamında, topluluğumuza hizmet etme konusundaki uzun vadeli kapasitemizi geliştirmek için birkaç düzenleme yapıyoruz.

 

Temmuz ayından itibaren, seçili indirim ve bağış programları, kurslar ve hizmetler için idari (yönetici) ücretleri artırdığımızı fark edeceksiniz. Ürünlerin adil piyasa değerini ve bu programları yönetmek için kendi maliyetlerimizi karşılamak amacıyla yönetici ücretlerini periyodik olarak gözden geçirir ve ayarlarız.

 

Biz kâr amacı gütmeyen bir kuruluşuz. Tekliflerimize erişmek için aldığımız yönetici ücretleri, kâr amacı gütmeyen kuruluşumuza sürekli olarak getirebileceğimiz genel değeri destekler. Bu durum, programlarımızın hizmet verdiği 200'den fazla ülke ve bölgede mümkün olduğunca çok kuruluşa kaynak sağlamamıza yardımcı olmaktadır. Tekliflerin yine de sizin için mevcut olan en düşük maliyetle hazırlanacağından ve perakende değerlerinin küçük bir bölümünde kalacağından emin olacağız.

Neden yönetici ücreti alıyoruz?

Yönetici ücretleri, kuruluşunuzunbağış ve indirim programlarını ve kurs tekliflerini düzenlemek ve yönetmek için işletme maliyetlerimizi karşılamaya yardımcı olur. Ayrıca yönetici ücretleri, dünya çapındaki sivil toplum kuruluşlarına web seminerleri, blog gönderileri, forumlar, ürün karşılaştırmaları, kaynak merkezleri ve daha fazlası gibi ücretsiz kaynakları ve eğitimleri sunmamızı sağlar.

 

Ayrıca, bu ücretler kurulum ve adaptasyonu destekleyen hizmetler vermemiz için yeni programlar geliştirmemize ve sektörü elimizden geldiğince savunmamıza yardımcı olmak amacıyla veri toplamamız için kullanılmaktadır.

 

TechSoup, dünyayı daha adil bir yer haline getirmek için çalışan tüm dünyadaki sivil toplum kuruluşlarına hizmet sağlamaktadır. İhtiyacınız olan kaynakları size sağlayabilmemiz için yönetici ücretlerinin varlığı bizi desteklemeye yönelik bir uygulamadır.

 

Başka sorularınız varsa, lütfen [destek@techsoupturkiye.org.tr] adresinden bizimle iletişime geçin.



tags: 

TechSoup 28-30 Eylül Tarihleri Arasında Dijital Hikaye Anlatıcılığı Atölyesi Düzenliyor

Sa, 14/09/2021 - 15:27 - Anonymous

Eylül ayı sonlarında TechSoup, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlara Dijital Hikaye Anlatımını öğretmeye odaklanan üç günlük bir workshop düzenleyecek. Işıklar, Kamera, Harekete Geçin! adlı bu etkinlik, kuruluşların etkili hikaye anlatımının temellerini öğrenmelerine yardımcı olacak. Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, hikaye anlatımını geliştirmek için düzenlenen bu etkinlikte strateji geliştirmeye, kullanılacak araçlara ve etkiye odaklanan öğrenme yollarıyla üç gün boyunca çevrimiçi atölye çalışmaları yapacak. Üç gün boyunca kuruluşlar, fon toplama ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla çalışan uzmanlarla görüşebilecek ve çeşitli araçları deneyimleyebilecek. TechSoup’a kayıtlı örgütlerin katılabileceği bu global etkinlik, İngilizce düzenlenecek.

 

TARİHLER: 28-30 Eylül

 

https://www.techsoup.org/share-lcta

tags: 

Microsoft Bulut servislerinin filantropi ile ilgisi nedir?

Per, 02/09/2021 - 10:53 - Anonymous

Microsoft Bulut servislerinin filantropi ile ilgisi nedir? 

 

Bu yazı, “Microsoft - On the Issues” blogunda 24.02.2021 tarihinde yayımlanan “What does the cloud have to do with philanthropy? A Q&A with Justin Spelhaug on helping nonprofits with digital transformation” başlıklı yazının kısaltılmış çevirisidir. Yazının orijinali için tıklayın.

Covid-19, toplumlarımızdaki ve dünyadaki eşitsizlikleri büyütüyor. Kâr amacı gütmeyen hizmetlere olan talep önemli ölçüde arttıkça, kaynaklar ve finansmana erişim de sıkılaşıyor. Birçok kâr amacı gütmeyen kuruluş, daha azıyla daha fazlasını yapmanın yollarını bulma konusunda baskı altında kalıyor. Operasyonların ölçeğini ve verimliliğini arttırmaya çalışırken yararlanıcıların ve bağışçıların verilerinin korunması da önemli bir unsur olmaya devam ediyor.

Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar bir teknoloji projesini her üstlendiğinde, karşılaştıkları zorluklar için oluşturulmuş çözümlerin olmaması nedeniyle tekerleği yeniden icat etmek zorunda kalıyorlar. Dolayısıyla, sektöre özel çözümler geliştirerek ve ortak bir veri modeline yatırım yaparak, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için denklemdeki zorlukları gidermeye yardımcı olunması gerekiyor.

Bu amaçla, Microsoft, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Microsoft Bulutunu ve Microsoft Bulut'ta yer alan Bağış Toplama ve Katılım adlı ilk çözümü kâr amacı gütmeyen örgütlerin ihtiyaçlarını karşılamak, teknoloji aracılığıyla geliştirebilecekleri yaygın senaryoları desteklemek, yeni çözümler geliştirmek ve çalışmalarının ölçeğini daha da arttırmak için kullanıma sundu. Microsoft, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Power Platform, Microsoft 365, Dynamics 365, Azure ve LinkedIn'in gücünü bir araya getirerek katılımı, kaynak yaratmayı, personel işbirliğini, gönüllü katılımını ve yönetimini, program tasarımını ve sunumunu daha verimli hale getirmeyi hedefliyor.

Microsoft Bulut sistemi, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Ortak Veri Modeli tarafından desteklenir ve kuruluşların mevcut çözümlerle bütünleşmesini, kuruluş genelinde veri paylaşımının daha kolay ve daha ucuz hale getirilmesini sağlar.  Bunun yanı sıra birçok kar amacı gütmeyen kuruluşun merkezinde yer alan gönüllülerin katılımını ve yönetimini güçlendirmek amacıyla yeni çözümler de dahil olmak üzere daha fazla yenilik getirilmesi hedefliyor. Ayrıca  Bağış Toplama ve Katılım gibi Microsoft Bulut bileşenleri artık kullanılabilir.

 

Hızlı bağış yönetimi ve ödeme işlem yetenekleri, LinkedIn Sales Navigator tarafından desteklenen kurucu araştırma ve kurucu katılımını iyileştirmeye yönelik proaktif öngörüler dahil olmak üzere, Fon Toplama ve Katılım için yenilikler Nisan 2021'de piyasaya sürülecek. Ek araçlar, Gönüllü Katılımı ve Gönüllü Yönetimi, Haziran ayının sonunda genel önizlemede olacak ve 2021'in ikinci yarısında genel kullanıma sunulacak. Daha fazla bilgi için “Sivil Toplum Kuruluşları için Microsoft Bulut” ziyaret edebilirsiniz. 

 

tags: 
İçeriği dağıtıma sok