admin ağ günlüğü

Seçili Program ve Hizmetlerde Yönetici Ücretleri Artacak

Çar, 15/09/2021 - 10:30 - Anonymous

Seçili Program ve Hizmetlerde Yönetici Ücretleri Artacak

Değişen teknoloji ortamında, topluluğumuza hizmet etme konusundaki uzun vadeli kapasitemizi geliştirmek için birkaç düzenleme yapıyoruz.

 

Temmuz ayından itibaren, seçili indirim ve bağış programları, kurslar ve hizmetler için idari (yönetici) ücretleri artırdığımızı fark edeceksiniz. Ürünlerin adil piyasa değerini ve bu programları yönetmek için kendi maliyetlerimizi karşılamak amacıyla yönetici ücretlerini periyodik olarak gözden geçirir ve ayarlarız.

 

Biz kâr amacı gütmeyen bir kuruluşuz. Tekliflerimize erişmek için aldığımız yönetici ücretleri, kâr amacı gütmeyen kuruluşumuza sürekli olarak getirebileceğimiz genel değeri destekler. Bu durum, programlarımızın hizmet verdiği 200'den fazla ülke ve bölgede mümkün olduğunca çok kuruluşa kaynak sağlamamıza yardımcı olmaktadır. Tekliflerin yine de sizin için mevcut olan en düşük maliyetle hazırlanacağından ve perakende değerlerinin küçük bir bölümünde kalacağından emin olacağız.

Neden yönetici ücreti alıyoruz?

Yönetici ücretleri, kuruluşunuzunbağış ve indirim programlarını ve kurs tekliflerini düzenlemek ve yönetmek için işletme maliyetlerimizi karşılamaya yardımcı olur. Ayrıca yönetici ücretleri, dünya çapındaki sivil toplum kuruluşlarına web seminerleri, blog gönderileri, forumlar, ürün karşılaştırmaları, kaynak merkezleri ve daha fazlası gibi ücretsiz kaynakları ve eğitimleri sunmamızı sağlar.

 

Ayrıca, bu ücretler kurulum ve adaptasyonu destekleyen hizmetler vermemiz için yeni programlar geliştirmemize ve sektörü elimizden geldiğince savunmamıza yardımcı olmak amacıyla veri toplamamız için kullanılmaktadır.

 

TechSoup, dünyayı daha adil bir yer haline getirmek için çalışan tüm dünyadaki sivil toplum kuruluşlarına hizmet sağlamaktadır. İhtiyacınız olan kaynakları size sağlayabilmemiz için yönetici ücretlerinin varlığı bizi desteklemeye yönelik bir uygulamadır.

 

Başka sorularınız varsa, lütfen [destek@techsoupturkiye.org.tr] adresinden bizimle iletişime geçin.



tags: 

TechSoup 28-30 Eylül Tarihleri Arasında Dijital Hikaye Anlatıcılığı Atölyesi Düzenliyor

Sa, 14/09/2021 - 15:27 - Anonymous

Eylül ayı sonlarında TechSoup, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlara Dijital Hikaye Anlatımını öğretmeye odaklanan üç günlük bir workshop düzenleyecek. Işıklar, Kamera, Harekete Geçin! adlı bu etkinlik, kuruluşların etkili hikaye anlatımının temellerini öğrenmelerine yardımcı olacak. Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, hikaye anlatımını geliştirmek için düzenlenen bu etkinlikte strateji geliştirmeye, kullanılacak araçlara ve etkiye odaklanan öğrenme yollarıyla üç gün boyunca çevrimiçi atölye çalışmaları yapacak. Üç gün boyunca kuruluşlar, fon toplama ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla çalışan uzmanlarla görüşebilecek ve çeşitli araçları deneyimleyebilecek. TechSoup’a kayıtlı örgütlerin katılabileceği bu global etkinlik, İngilizce düzenlenecek.

 

TARİHLER: 28-30 Eylül

 

https://www.techsoup.org/share-lcta

tags: 

Microsoft Bulut servislerinin filantropi ile ilgisi nedir?

Per, 02/09/2021 - 10:53 - Anonymous

Microsoft Bulut servislerinin filantropi ile ilgisi nedir? 

 

Bu yazı, “Microsoft - On the Issues” blogunda 24.02.2021 tarihinde yayımlanan “What does the cloud have to do with philanthropy? A Q&A with Justin Spelhaug on helping nonprofits with digital transformation” başlıklı yazının kısaltılmış çevirisidir. Yazının orijinali için tıklayın.

Covid-19, toplumlarımızdaki ve dünyadaki eşitsizlikleri büyütüyor. Kâr amacı gütmeyen hizmetlere olan talep önemli ölçüde arttıkça, kaynaklar ve finansmana erişim de sıkılaşıyor. Birçok kâr amacı gütmeyen kuruluş, daha azıyla daha fazlasını yapmanın yollarını bulma konusunda baskı altında kalıyor. Operasyonların ölçeğini ve verimliliğini arttırmaya çalışırken yararlanıcıların ve bağışçıların verilerinin korunması da önemli bir unsur olmaya devam ediyor.

Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar bir teknoloji projesini her üstlendiğinde, karşılaştıkları zorluklar için oluşturulmuş çözümlerin olmaması nedeniyle tekerleği yeniden icat etmek zorunda kalıyorlar. Dolayısıyla, sektöre özel çözümler geliştirerek ve ortak bir veri modeline yatırım yaparak, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için denklemdeki zorlukları gidermeye yardımcı olunması gerekiyor.

Bu amaçla, Microsoft, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Microsoft Bulutunu ve Microsoft Bulut'ta yer alan Bağış Toplama ve Katılım adlı ilk çözümü kâr amacı gütmeyen örgütlerin ihtiyaçlarını karşılamak, teknoloji aracılığıyla geliştirebilecekleri yaygın senaryoları desteklemek, yeni çözümler geliştirmek ve çalışmalarının ölçeğini daha da arttırmak için kullanıma sundu. Microsoft, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Power Platform, Microsoft 365, Dynamics 365, Azure ve LinkedIn'in gücünü bir araya getirerek katılımı, kaynak yaratmayı, personel işbirliğini, gönüllü katılımını ve yönetimini, program tasarımını ve sunumunu daha verimli hale getirmeyi hedefliyor.

Microsoft Bulut sistemi, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar için Ortak Veri Modeli tarafından desteklenir ve kuruluşların mevcut çözümlerle bütünleşmesini, kuruluş genelinde veri paylaşımının daha kolay ve daha ucuz hale getirilmesini sağlar.  Bunun yanı sıra birçok kar amacı gütmeyen kuruluşun merkezinde yer alan gönüllülerin katılımını ve yönetimini güçlendirmek amacıyla yeni çözümler de dahil olmak üzere daha fazla yenilik getirilmesi hedefliyor. Ayrıca  Bağış Toplama ve Katılım gibi Microsoft Bulut bileşenleri artık kullanılabilir.

 

Hızlı bağış yönetimi ve ödeme işlem yetenekleri, LinkedIn Sales Navigator tarafından desteklenen kurucu araştırma ve kurucu katılımını iyileştirmeye yönelik proaktif öngörüler dahil olmak üzere, Fon Toplama ve Katılım için yenilikler Nisan 2021'de piyasaya sürülecek. Ek araçlar, Gönüllü Katılımı ve Gönüllü Yönetimi, Haziran ayının sonunda genel önizlemede olacak ve 2021'in ikinci yarısında genel kullanıma sunulacak. Daha fazla bilgi için “Sivil Toplum Kuruluşları için Microsoft Bulut” ziyaret edebilirsiniz. 

 

tags: 

Dijital Ayak İzimizi Yeşillendirmek: Sorumlu Bir Şekilde Video Akışı Nasıl Yapılır?

Pt, 23/08/2021 - 12:54 - Anonymous

Bu yazı, TechSoup Kanada tarafından yayımlanan “Ayak İzimizi Yeşillendirmek” başlıklı, 4 parçalık bir serinin son bölümünün Türkçe çevirisidir. Metnin İngilizce orijinalini ve diğer yazıları görmek için yazının sonundaki linkleri takip edebilirsiniz. TechSoup Kanada’dan Chiara’nın yazdığı bu yazıyı Yaren Balcı çevirdi.

Dijital Ayak İzimizi Yeşillendirmek serisinin son bölümü, bizlere ilerleyen yıllarda “video akışlarının” çevrimiçi yaşamlarımızın sürdürülebilirliği üzerinde muazzam bir etkiye sahip olacağını gösteriyor.

Çevrimiçi alışkanlıklarımızın tümünün, çevreye etkisini tahmin etmek hala zor olsa da, ön araştırmalar, gelecek yıllarda yayın akışlarının, dünya çapındaki artan toplam karbon emisyonlarının önemli bir kısmından sorumlu olacak gibi görünüyor. Aslında tahmin edilen, 2022 yılına kadar çevrimiçi trafiğin %82'sinin yalnızca videoların oluşturacağı yönünde. Bu, dünya çapında her ay 3 trilyon dakika (5 milyon yıla eşdeğer) video içeriğinin oynatıldığı anlamına gelir. Başka bir deyişle, her saniye 1,1 milyon dakikalık video akışı olduğunu veya video indirildiğini söyleyebiliriz. Rakamlar şaşırtıcı olabilir. Rakamları daha ayrıntılı incelemek için çevrimiçi video alanındaki en büyük oyunculardan biri olan YouTube’u ele alabiliriz. Örneğin, Youtube’da her gün 1 milyar saat video izleniyor. Bu da bize yalnızca Youtube videoları izlenmesinin bile ne kadar fazla karbon emisyonu yarattığını gösteriyor. 

Yakın zamanda, eğlencemizin ve iş hayatımızın temel unsuru haline gelen video akışlarından vazgeçebilirmişiz gibi görünmüyor. Peki bizler Sivil Toplum Örgütleri olarak daha sorumlu bir çevre bilinciyle, video akışlarını kullanarak, etkileşim kurabilir miyiz? Bu soruya dünyanın önde gelen dijital sürdürülebilirlik uzmanlarından bazıları şu cevapları veriyor:

FARKLI BİR ÇÖZÜNÜRLÜK SEÇİN

Telefonunuzdan yüksek çözünürlüklü video akışı yapmak, atmosfere gerekenden yaklaşık dört kat daha fazla emisyon üretir. Earth Definition girişiminin arkasındaki kişiler, kullanıcıları standart çözünürlüğe geçmeye teşvik ediyor –– özellikle telefonunuzdan video akışı yapıyorsanız, görüntü kalitesindeki fark minimum olacaktır.

ŞİRKETLERE ULAŞIN

Dijital yaşamlarımızın gizli karbon maliyetleri hala çok az biliniyor ve ortalama tüketici tarafından yeterince tartışılmıyor, bu da teknoloji şirketlerinin faaliyetlerini gönüllü olarak yeşillendirmeleri için çok az teşvik olduğu anlamına geliyor. Şirketlere ulaşmak, iki önemli değişikliği hızlandırmanın önemli bir yoludur: doğa dostu politikaları varsayılan seçeneklerin arasına sokmak ve kurumsal ve hükümet düzeylerinde sürdürülebilirlik politikalarını geliştirmek. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi istiyorsanız Greenpeace’in Yeşil Tıkla (Click Green) kampanyasına göz atabilirsiniz.

BU TEKNOLOJİ TÜYOLARINI DENEYİN

Video Akış ayak izinizi günden güne küçültmek için başvurabileceğiniz birkaç strateji var. Örneğin, yalnızca YouTube'un ses içeriğine ihtiyaç duyan kullanıcılar için, videoyu kapatma seçeneği her yıl 100 ila 500 Kiloton CO2e tasarrufu sağlanabilir. Ayrıca, izleyeceğiniz ya da dinleyeceğiniz içeriği önceden indirerek çevresel olarak pahalı mobil ağ kullanımınızı azaltabilirsiniz.

YEŞİL TAKIM TOPLANTILARI DÜZENLEYİN

Dijital telekonferans platformları üzerinden çok sayıda videoya ev sahipliği yapıyorsanız, onları daha sürdürülebilir hale getirmek için yapabileceğiniz birkaç şey var. Birincisi, kameraları varsayılan olarak kapalı tutmak veya ekip üyelerine kameranın açık veya kapalı olup olmadığını seçme seçeneği sunan politikalar sunmak. (Ayrıca, toplantılarınızı sadece konuşanların kameralarını açması, sıra başkasına geldiğinde kapatması veya insanları telefonla katılmaya teşvik edecek şekilde tasarlayabilirsiniz.)

BİLİNÇLİ TÜKETİN

Bir diğer büyük adım da günlük olarak neyi, nerede tükettiğinin bilincinde olmaktır. Örnek olarak, her gün video ve müzik akışı için harcanan süreyi azaltarak bunun yerine dışarıda vakit geçirmek veya insanlarla şahsen bağlantı kurmak gibi diğer etkinlikleri seçebiliriz. Kuruluşlar için net bir içerik denetim süreci oluşturmak, gereksiz verilerin bulutta depolanmamasını, sunucu alanı kaplamamasını ve su, enerji ve arazi açısından önemli kaynaklar gerektirmemesini sağlamanın önemli bir yoludur.

TechSoup Kanada’nın yayımladığı “Greening Our Footprint” serisinin diğer yazılarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Greening Our Digital Footprint: Searching for Good

Greening Our Carbon Footprint: Check Your Email

Greening Our Digital Footprint: Sustainable Web Design

Greening Our Digital Footprint: What is a Digital Carbon Footprint?

Örgütünüzün internet sitesinin çevresel etkisini merak ediyor musunuz? Websitecarbon isimli araç, web sitenizin ziyaret başına ne kadar karbon saldığı hakkında tahminde bulunuyor.

tags: 

TechSoup, STÖ'nüzün İhtiyaçlarını Öğrenmek İstiyor: Techsoup Global Bulut Teknoloji Anketi

Cu, 10/07/2020 - 12:38 - Anonymous

Kar amacı gütmeyen kuruluşlar benzeri görülmemiş bir anla karşı karşıyalar. 2020’nin büyük zorlukları topluma katkı sunmak için nasıl uyum sağladığımızı, bağış topladığımızı ve teknolojiyi nasıl kullandığımızı temelden değiştiriyor. Bu dönüm noktası önümüzdeki on yıl ve ötesinde tüm faaliyetlerimizi şekillendirecek.

TechSoup, bu kriz sırasında, kar amacı gütmeyen kuruluşların teknolojik dönüşüm önündeki engelleri anlamak için bir grup filantropi ve teknoloji ortağı ile küresel bir araştırma projesi yürütüyor.

Ankete Şimdi Katılın

“Kar amacı gütmeyen kuruluşlar teknoloji kullanmakta kötüler” söylemi artık güncelliğini yitirdi. Buna karşı çıkıyoruz.Gerçek şu ki, kar amacı gütmeyen kuruluşlar az kaynakla çok iş yapmaya alışkınlar. Dünyanın her yerinden kar amacı gütmeyen kuruluşlar insani ihtiyaçları karşılamak adına teknolojiyle gerçek zamanlı yenilikler üretiyorlar – hem de faaliyetleri konusunda benzeri görülmemiş zorluklarla uğraşırken.

Kar amacı gütmeyen kuruluşların teknolojik dönüşümü önündeki engeller konusunda derin, güncel bir anlayışa ihtiyacımız var. Büyük çaplı fon sağlayıcılar bu sorunun cevaplarını arıyor. Onlara deneyimlerimizi ve ihtiyaçlarımızı anlatmamız gerek.

Bu TechSoup’un on yıldır tamamen küresel ölçekte yürüttüğü ilk anket. Eğitimcilerin, servis sağlayıcılarının, vakıfların ve bağışçıların en büyük etkiyi nasıl sağlayabileceklerini ögrenmesi için teknolojik dönüşüm önündeki engel ve fırsatları sizin cevaplarınız sayesinde haritalayabileceğiz.

Geleceği planlarken teknoloji, ekiplerimizle bağlantıda kalmakta önemli rol oynamalı ve toplumun iyileşmesine katkıda bulunmalı. Gerekli eğitim, servis ve desteği sağlayabilmemiz için hem kuruluşunuzun teknoloji ihtiyaçlarını hem de teknoloji konusunda birlikte karşılaştığımız zorlukları anlamamız çok önemli.

Deneyimlediğiniz zorluk ve fırsatları daha iyi anlayarak sizi desteklemek için çalışmalar organize etmeye yardımcı olabiliriz. Ortaklarımızın filantropik ve kurumsal hibelerini daha iyi hedefleyebilir, dünyanın her yerinden sizinkine benzer zorluklarla karşılaşan kuruluşlara yardım edebiliriz.

 

Lütfen birkaç dakikanızı ayırarak bu anketi tamamlayın. Önümüzdeki ay ve yıllarda teknolojiden faydalanmak için ihtiyaç duyduğumuz desteği edinmenin yolu sizle başlıyor.

tags: 
İçeriği dağıtıma sok