SSS

TechSoup Türkiye Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Örgütümü TechSoup Türkiye’ye nasıl kaydedebilirim?

İlgili kılavuz için tıklayınız.

Kullanıcı adımı ve şifremi unuttum. Nasıl oturum açabilirim?

TechSoup Türkiye’nin ana sayfasına gidin. Oturum Aç bağlantısına tıklayın.

  1. Şifremi unuttum butonuna tıklayın.

  2. Kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girmeniz istenecek. ‘Bana e-postayı gönder’ butonuna tıklayın.

  3. Yeni şifreniz e-posta adresinize gönderilecektir.

Kullanıcı adımı, şifremi ve e-posta adresimi kaybettim.

Yeni bir kullanıcı adı ve şifre istediğinize dair örgütünüzün antetli kağıdına yazdığınız mektubu destek@techsoupturkiye.org.tr adresine gönderin.

Bağlı bulunduğum sivil toplum örgütünün TechSoup Türkiye’deki profil detaylarını nasıl değiştirebilirim?

TechSoup Türkiye’de yaptığınız kaydınız gerçek zamanlıdır. TechSoup Türkiye’deki profil detaylarınızı düzenleyemezsiniz. Herhangi bir değişiklik yapılması gerekiyorsa destek@techsoupturkiye.org.tr adresine e-posta atınız.

Bağış talebinde bulunmak

Web sitesindeki ürünler (bütün bağış ortaklarına ilişkin) için bağış talebinde bulunma prosedürü nedir?   

  • TechSoup Türkiye web sitesinin ana sayfasında, Katalog ikonunu (TechSoup Türkiye logosunun altında) bulacaksınız. Farklı seçeneklerle ürünlere göz atabilmek için ilgilendiğiniz opsiyona tıklayabilirsiniz.

  • Bütün bağışçı partnerlerin listesine ve onların farklı kategorilere göre listelenmiş ürünlerine ulaşabilirsiniz.  

  • Herhangi bir Bağışçı Partner bağlantısına tıklayın. Tıkladığınız Bağışçımızın tüm ürünlerinin bir listesine ulaşacaksınız.

  • İstediğiniz ürünü seçin. Ürünle ilgili detaylı bilgilerin bulunduğu bir sayfaya ulaşacaksınız.

  • Sepete Ekle butonuna tıklayın. İstediğiniz zaman sepetinizdeki ürünleri görüntüleyebilirsiniz. Ürünleri seçme işlemini bitirdikten sonra siparişi tamamlamak üzere işleme devam edin.

  • Siparişi tamamlama sürecinde siparişinizin bir özeti ve teslimat adresinizin bir onayı size sağlanacaktır. Eğer durumdan memnunsanız siparişinizi onaylayabilirsiniz.

  • İşlemin tamamlanmasından sonra TechSoup Türkiye profilinde belirttiğiniz e-posta adresinize bir fatura gönderilecek.

Bir bağış talebinde bulunmak için süre kısıtı nedir?

Uygunluk kriterlerini karşıladığınız her bağışçı ortaktan – STÖ başına tahsis edilmiş ürün sayısını aşmadığınız sürece  - istediğiniz zaman bağış talebinde bulunabilirsiniz. Her bağışçı ortak için belli bir süre zarfı içerisinde bağış talebinde bulunabileceğiniz ürünlerin sayısı ile ilgili sınırlamalar mevcuttur. Buna sipariş döngüsü denir.

İşlem Masrafı

Talep ettiğimiz ürünler için işlem masrafı nedir?

TechSoup Türkiye Bağış Programı işleme konan her bağış talebi için işlem masrafı talep etmek durumundadır. İşlem masrafı, bağış programının yürütülmesi için gereken maliyeti karşılamak için gereklidir. İşlem masrafları bağış ürününe göre çeşitlilik gösterir ancak kuruluşlar yine de standart perakende satış fiyatı üzerinden % 92-96 arası tasarruf yapacaktır. İşlem masrafları TechSoup Türkiye’nin bağışlanan ürünleri olası en etkili şekilde ve en düşük maliyetle, kuruluşların hizmetine sunmaya devam edebilmesini sağlayacaktır.

Katalog ikonuna tıkladığınızda ilgilendiğiniz bağış ürününün adını ve karşılık gelen işlem masrafını görebilir, ayrıca ürünle ilgili daha detaylı bilgiye erişebilirsiniz.

 

Yazılım bağışları için işlem masrafını nasıl öderim?

 

İşlem masrafı doğrudan banka hesabımıza transfer edebilir veya paypal aracılığıyla kredi kartı kullanarak ödeme yapabilirsiniz. Bütün ödemeler sadece Türk Lirası olarak yapılmalıdır. 

Banka hesap bilgileri aşağıdaki gibidir:

Hesap Adı: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği, İktisadi İşletmesi  

Banka: Deniz Bank

Şube: Tunalı Hilmi Şubesi, Ankara

Banka Hesap No:  

SWIFT Kodu: DENITRIS

IBAN No: TR46 0013 4000 0062 8196 0000 01

Ödeme tamamlandıktan sonra dekontu lütfen destek@techsoupturkiye.org.tr adresine gönderiniz, bu şekilde siparişinizi en kısa sürede işleme koyabiliriz.

 

Google için Sivil Toplum Kuruluşları , uygunluk kriterlerini karşılayan kuruluşların, STK’lar için özel olarak tasarlanmış ücretli Google ürünlerinin ve özel ürün özelliklerinin ücretsiz versiyonlarına erişimlerini sağlar. Bu araçlar STK’ların yeni donörler ve gönüllüler bulmalarına, daha verimli bir şekilde çalışmalarına ve destekçilerini harekete geçirmelerine yardım edebilir.   

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları hangi ürünleri içermektedir?

  • G-Suite’e ücretsiz erişim. Ofis yönetimi için kullanabileceğiniz Gmail, Google Belgeler, E-Tablolar, Google Takvim, Sunumlar, Formlar/Anketler, Sohbet, Drive (bir bulut dosya depolama sistemi) ve Siteleri içeren bir dizi bulut programı.

  • Google Reklam Bağışları. Web sitenizi Google’da anahtar kelime hedefleme aracılığıyla tanıtmak için aylık 10,000 $’lık AdWords reklamcılık imkanı.

  • YouTube’a Ayrıcalıklı erişim. Artırılmış yükleme kapasitesi, özel simgeleşmiş resimleri seçme yeteneği ve videolarınıza eylem çağrısı butonu ekleme.  

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları sitesinde STK’lara yönelik teklifler hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na nasıl erişebilirim?

İlgili başvuru kılavuzu için tıklayınız.

Kuruluşum Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı için uygun mu?

Lütfen Google’ın uygunluk kriterlerine bakınız. Kuruluşunuzun uygun bulunup bulunmadığını Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na başvurunuzu yaptıktan sonra öğrenebileceksiniz.    

 

Kuruluşumuz hâlihazırda “İşletmeler için G-Suite'e para ödüyor – bu programa geçebilir miyiz?

 

Evet! Lütfen Sivil Toplum Kuruluşları için Google Apps’e nasıl geçilebileceğine dair Google bilgilendirmesine bakınız.

Hayırseverlik örgütüm halihazırda Google Reklam Bağışlarını ve Youtube Kar Amacı Gütmeyen Kuruluş Programı’nı kullanıyor.

 

Neden TechSoup Türkiye Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı için uygunluk kontrolünü yapıyor?

 

TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı, 68'ten fazla ülkede kar amacı gütmeyen kuruluşların misyonlarını en iyi şekilde yerine getirmeleri için teknoloji araçlarına ve eğitime erişmelerine yardım eden TechSoup Global ağının  bir parçası. Dünya genelinde, ağ 100’den fazla dernek ve vakıfla çalışmakta, bu şekilde ağ adına örgütlerin uygunluk kontrolünün yapılabilmesi için güvenilir bir yöntem sağlamaktadır.

 

Microsoft Yazılım Bağışı Programı Sıkça Sorulan Sorular

Bağış talebinde bulunacağınız ürünler için önceden bir planlama yaparsanız bağış programından en üst düzeyde fayda sağlayabilirsiniz. Aşağıda nereden başlayabileceğiniz hakkında ipuçları bulabileceğiniz bazı sıkça sorular soruları görebilirsiniz, bu yanıtların size yol göstereceğini umuyoruz.  

Kaç Microsoft ürünü için bağış talebinde bulunabiliriz?

Her bağışçı ortak için belli bir süre zarfı içerisinde bağış talebinde bulunabileceğiniz ürünlerin sayısı ile ilgili sınırlamalar mevcuttur. Buna sipariş döngüsü denir. Microsoft Bağış Programı için 2 yıllık sipariş döngüsü söz konusudur.  2 yıllık döngü ilk siparişinizi yaptığınız tarihte başlar ve 2 yıl sonra aynı tarihte sona erer. Yani ilk siparişinizi 25 Temmuz 2013 tarihinde yapmanız durumunda döngünüz 25 Temmuz 2015 tarihinde sona erer ve sıfırlanır.

 

Yeni döngü ile birlikte yeni bir tahsis kullanılabilir hale gelir. Kuruluşun kendisine tahsis edilen miktarın tamamını talep etmesi gerekmez. Kuruluşlar tarafından ayrı ayrı yapabilecek istekler için bir sayı limiti veya minimum miktar şartı yoktur.

Microsoft Talepleri için Başvuru Sayısı ve Sıklığı

Uygun bulunan her örgüt, her 2 yıllık süre zarfında maksimum 10 başlığa kadar (başlıklar bağışçıların yazılım ürünleridir) ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilir, ancak aşağıda belirtilen istisnalar söz konusudur:

  • Başlık gruplarından 10 ürüne kadar, masaüstü ve işletim sistemi veya sadece-lisans ürün grupları için maksimum 50'lik lisans

  • Sunucu ürünleri için, başlık grubu ne olursa olsun, beş ürünlük bir üst sınır vardır. Daha fazla ayrıntı için, Microsoft Bağış Programı kapsamındaki Microsoft Bağış Programı – Uygunluk, Tahsisler ve İadeler sayfasına bakınız.

  • Kendilerine yapılan tahsisin tamamını kullanmadıkları sürece, iki yıllık dönem içerisinde, kuruluşların yapabilecekleri Microsoft bağış başvurularında herhangi bir sayı sınırlaması yoktur. İki yıl sonra, yeni bir dönem başlar ve tahsis sıfırlanır. 

Bağışçı Ortak

Sipariş Döngüsü

Tahsis

Bağışa ilişkin Detaylar

Microsoft

Her iki yıl da bir –

ilk siparişinizi yaptığınız tarihte başlar

10 başlığa kadar (başlıklar bağışçıların yazılım ürünleridir) ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı

&

başlık grubundan bağımsız olarak en fazla 5 sunucu

Tahsis miktarları hakkında daha fazla bilgi için, bakınız Microsoft Bağış Programı-Uygunluk, Tahsisler ve İadeler

Microsoft

Get

Genuine

**Bir örgüt sadece tek bir bağış talebinde bulunabilir

50 lisans

Get Genuine Lisansları diğer ürünlerden ayrı olarak sipariş edilmelidir. Get Genuine siparişinizi tamamladıktan hemen sonra başka bir bağış talebiniz için siparişte bulunabilirsiniz.

 

Microsoft Yazılım Bağışı Programı için uygun olup olmadığımızı nasıl bilebiliriz?

TechSoup Türkiye’de kayıtlıysanız, programa uygunluğunuzu hesabınızla oturum açarak ve (Hesabım sekmesinin altında bulunan) Örgütüm sekmesine tıklayarak kontrol edebilirsiniz.

 

Daha fazla ayrıntı için, Microsoft Bağış Programı kapsamındaki Microsoft Bağış Programı – Uygunluk, Tahsisler ve İadeler sayfasına bakınız.

 

Sadece bir yükseltmeye  değil de tam tekmil bir işletim sistemine (Get Genuine) ihtiyacımız varsa ne yapmalıyız?

Microsoft’un Get Genuine programı tek sefere mahsus olmak üzere,  üzerinde orjinal Microsoft işletim sistemi yer almayan veya yasal yazılım yüklü olmayan bilgisayarlar için lisanslama yapılabilmesine ve bu şekilde tamamen yasal ve yükseltilebilir Windows işletim sistemleri çalıştırmanıza olanak sağlar. Get Genuine program ile sivil toplum örgütünüz yasal bir Windows işletim sistemini bilgisayarına kurabilir ve daha sonra  ihtiyaç duyulduğunda veya yeni bir işletim sistemi piyasaya sürüldüğünde TechSoup Türkiye aracılığıyla kolayca sürümü yükseltebilir.

 

Get Genuine Windows Sözleşmesi yoluyla sunulan ürünler standart Microsoft Bağış Programı aracılığıyla sunulan ürünlerden farklı politikalara tabidir. Get Genuine Lisansları diğer ürünlerden ayrı olarak sipariş edilmelidir. Get Genuine siparişinizi tamamladıktan hemen sonra başka bir bağış talebiniz için siparişte bulunabilirsiniz.

 

Hangi Microsoft “Başlık Grupları” mevcut?

Microsoft ürünlerine katalogta farklı arama seçenekleri arasından başlık gruplarına göre de göz atabilirsiniz. Bir başlık grubu temelde aynı amaca hizmet eden bütün ürünlerden oluşur. Bir ürünün başlık grubu, detaylı ürün açıklaması sayfasının üst kısmında görünür.

Örneğin, Office Suite başlık grubu altında Office Standard 2016, Office Professional Plus 2016 ve Office 2016 for Mac ürünlerine ulaşabilirsiniz.

 

Hatırlatma: Uygun bulunan her örgüt, her 2 yıllık döngü süresince maksimum 10 başlığa kadar ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilir. Sunucu ürünleri için, başlık grubu ne olursa olsun, beş ürünlük bir üst sınır vardır.

 

Ürün anahtarımı nasıl edinebilirim? (Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi )

Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi (Volume Licensing Service Centre - VLSC), Microsoft Toplu Lisanslama sözleşmelerinin yönetildiği, ürünlerin indirildiği ve toplu lisans anahtarlarına erişim olanağının sağlandığı çevrimiçi bir araçtır.  Kurulum anahtarlarınızı almak, yazılım indirmek, kurulum disklerini sipariş etmek ve Microsoft bağışı ile birlikte sizlere sunulan diğer ayrıcalıklardan istifade etmek için- bir Microsoft web sitesi olan - Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi (VLSC) kullanılır.

 

İlk adım VLSC web sitesinde bir hesap oluşturmaktır. VLSC hesabı ile TechSoup Türkiye hesabınız birbirinden ayrıdır, ve TechSoup Türkiye Müşteri Hizmetlerinin bu hesaba erişimi yoktur. TechSoup Türkiye aracılığıyla yaptığınız her isteğe bir yetki numarası ve lisans numarası atanır. Eğer bu ilk başvurunuz ise, TechSoup Türkiye bunların yanı sıra size bir VLSC hesabı kurmak için gerekli bilgileri de iletir.

 

Yazılım Güvencesi nedir ve benim bağışıma nasıl uygulanabilir?

Yazılım Güvencesi (Software Assurance-SA) TechSoup aracılığıyla bağış olarak edindiğiniz Microsoft ürünlerine dahil olan, örgütünüzün Microsoft yazılımından azami şekilde yararlanmasına yardım eden bir dizi ilave güvencedir. Yayılım planlaması ve personel eğitiminden, ürün desteği ve yazılım yükseltmelerine kadar, Yazılım Güvencesi’nin sağladığı faydalar verimliliği artırmaya, kurumsal performansı yükseltmeye ve yazılım yatırımından daha hızlı bir kazanç elde etmeye yardım eder.

 

Yazılım Güvencesi’nin sağladığı faydalar, Microsoft Kurumsal Vatandaşlık & Toplum İlişkileri Departmanı ve partnerlerimiz aracılığıyla sağlanan bağış kapsamında mevcut çoğu toplu lisans yazılımıyla beraber gelmektedir. Get Genuine işletim sistemleri Yazılım Güvencesi’nin avantajlarını içermemektedir.

 

Yazılım lisanslarınız iki yıllık yazılım güvencesi avantajı içermektedir. Yazılım Güvencesi’nin sağladığı avantajlar ürün lisanslarıyla aynı değildir. Ürün lisanslarının süresi dolmaz ve siz ürüne sahip olduğunuz sürece geçerlidir. Yazılım Güvencesi avantajlarının kullanım süresi 2 yıldır, buna karşılık ücret karşılığında yenilenebilmektedir. Güvencenin son kullanım tarihinden önce yenilenmesi gerekmektedir; herhangi bir ek süre sözkonusu değildir. Yazılım Güvencesi’nin sağladığı avantajlar ürünlerinize değer katar ancak onların bir parçası değildir.

 

Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için Office 365’i nasıl edinebilirim?

İlgili kılavuz için tıklayınız.

 

Microsoft lisanslarını indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaşıyoruz, bu konuda kiminle iletişime geçebiliriz?

Eğer Microsoft lisanslarından herhangi birini indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaştıysanız teknik konularda uzman birine danışın veya http://support.microsoft.com/ContactUs bağlantısına tıklayarak Microsoft Aktivasyon Merkezi (Microsoft Ürün Etkinleştirme Merkezi) ile bağlantıya geçin.

 

Sizin için ayrılmış yıllık tahsis miktarınızı doldurup doldurmadığınızı nasıl anlarsınız?

TechSoup Türkiye sayfasında oturum açın. “Hesabım” butonuna tıklayın ve “Sipariş Geçmişi” sekmesinden hesabınızı

kontrol edin.