SSS

TechSoup Türkiye Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Kayıt Olma

Örgütümü TechSoup Türkiye’ye nasıl kaydedebilirim?

Kayıt süreci şu şekildedir:

  • İlk olarak web sitemizde bir hesap oluşturmanız gerekiyor. Hesap oluşturmak için Kaydolun/ Kayıt Ol bağlantısına tıklayarak örgütü temsil eden kişinin kullanıcı adını girmesi ve bir şifre oluşturması gerekiyor.

  • Hesap oluşturup oturum açtıktan sonra Şimdi Örgütünüzü Kaydedin veya sağ taraftaki Örgütünüzü Kaydedin bağlantısına tıklayarak örgütünüzü kaydedebilirsiniz.  

  • Örgütünüzün Dernekler Dairesi Başkanlığı veya Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından sağlanan Faaliyet Belgesi’ni ve örgütünüze ait tüzüğün bir kopyasını kayıt esnasında Uygunluk Belgeleri ve Uygunluk Belgeleri 1 sekmelerine basarak yüklemeniz gerekiyor. Bu belgeleri kayıt esnasında yükleyememeniz durumunda destek@techsoupturkiye.org.tr adresine e-posta gönderebilir veya +90 312 442 57 55 no’lu faks numarasına faks çekebilirsiniz.

  • Gönderdiğiniz belgeler elimize ulaştıktan sonra 5 işgünü içerisinde örgütünüzün uygunluk kontrolünü yapıp uygunluk durumunuz hakkında sizi bilgilendireceğiz.

Kayıt işlemini yapmak için hangi belgeleri yüklemeniz/göndermeniz gerekiyor?

Web sitesindeki online kayıt formunu doldururken aşağıda belirtilen bilgi ve belgeleri yüklemeniz gerekiyor:

  • Vergi Dairesi ve Vergi Numarası

  • Örgütünüzün Kütük Numarası

Dernekler için:

  • Dernekler Dairesi’nden aldığınız güncel Faaliyet Belgesi

  • Dernekler Dairesi onaylı tüzüğünüz

Vakıflar için:

  • Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden aldığınız güncel faaliyet belgeniz

  • Vakıflar Genel Müdürlüğü onaylı vakıf senediniz

Bu belgeleri kayıt esnasında yükleyememeniz durumunda, belgeleri tarayarak  destek@techsoupturkiye.org.tr adresine gönderebilir veya +90 312 442 57 55’e faks çekebilirsiniz.

Kullanıcı adımı ve şifremi unuttum. Nasıl oturum açabilirim?

TechSoup Türkiye’nin ana sayfasına gidin. Oturum Aç bağlantısına tıklayın.

  1. Şifremi unuttum butonuna tıklayın.

  2. Kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girmeniz istenecek. ‘Bana e-postayı gönder’ butonuna tıklayın.

  3. Yeni şifreniz e-posta adresinize gönderilecektir.

Kullanıcı adımı, şifremi ve e-posta adresimi kaybettim.

Yeni bir kullanıcı adı ve şifre istediğinize dair örgütünüzün antetli kağıdına yazdığınız mektubu destek@techsoupturkiye.org.tr adresine gönderin.

Bağlı bulunduğum sivil toplum örgütünün TechSoup Türkiye’deki profil detaylarını nasıl değiştirebilirim?

TechSoup Türkiye’de yaptığınız kaydınız gerçek zamanlıdır. TechSoup Türkiye’deki profil detaylarınızı düzenleyemezsiniz. Herhangi bir değişiklik yapılması gerekiyorsa destek@techsoupturkiye.org.tr adresine e-posta atınız.

Bağış talebinde bulunmak

Web sitesindeki ürünler (bütün bağış ortaklarına ilişkin) için bağış talebinde bulunma prosedürü nedir?   

  • TechSoup Türkiye web sitesinin ana sayfasında, Katalog ikonunu (TechSoup Türkiye logosunun altında) bulacaksınız. Farklı seçeneklerle ürünlere göz atabilmek için ilgilendiğiniz opsiyona tıklayabilirsiniz.

  • Bütün bağışçı partnerlerin listesine ve onların farklı kategorilere göre listelenmiş ürünlerine ulaşabilirsiniz.  

  • Herhangi bir Bağışçı Partner bağlantısına tıklayın. Tıkladığınız Bağışçımızın tüm ürünlerinin bir listesine ulaşacaksınız.

  • İstediğiniz ürünü seçin. Ürünle ilgili detaylı bilgilerin bulunduğu bir sayfaya ulaşacaksınız.

  • Sepete Ekle butonuna tıklayın. İstediğiniz zaman sepetinizdeki ürünleri görüntüleyebilirsiniz. Ürünleri seçme işlemini bitirdikten sonra siparişi tamamlamak üzere işleme devam edin.

  • Siparişi tamamlama sürecinde siparişinizin bir özeti ve teslimat adresinizin bir onayı size sağlanacaktır. Eğer durumdan memnunsanız siparişinizi onaylayabilirsiniz.

  • İşlemin tamamlanmasından sonra TechSoup Türkiye profilinde belirttiğiniz e-posta adresinize bir fatura gönderilecek.

Bir bağış talebinde bulunmak için süre kısıtı nedir?

Uygunluk kriterlerini karşıladığınız her bağışçı ortaktan – STÖ başına tahsis edilmiş ürün sayısını aşmadığınız sürece  - istediğiniz zaman bağış talebinde bulunabilirsiniz. Her bağışçı ortak için belli bir süre zarfı içerisinde bağış talebinde bulunabileceğiniz ürünlerin sayısı ile ilgili sınırlamalar mevcuttur. Buna sipariş döngüsü denir.

Microsoft ve Bitdefender için farklı sipariş döngüleri söz konusu.

Microsoft Bağış Programı için 2 yıllık sipariş döngüsü söz konusudur.  2 yıllık döngü ilk siparişinizi yaptığınız tarihte başlar ve 2 yıl sonra aynı tarihte sona erer. Yani ilk siparişinizi 25 Temmuz 2013 tarihinde yapmanız durumunda döngünüz 25 Temmuz 2015 tarihinde sona erer ve sıfırlanır. Yeni döngü ile birlikte yeni bir tahsis kullanılabilir hale gelir. Kuruluşun kendisine tahsis edilen miktarın tamamını talep etmesi gerekmez. Kuruluşlar tarafından ayrı ayrı yapabilecek istekler için bir sayı limiti veya minimum miktar şartı yoktur. 

Bitdefender sipariş döngüsünü mali yıl ile sınırlamaktadır: – döngü 1 Temmuz’da başlar ve 30 Haziran’da sona erer. Sipariş döngüsü her yıl 1 Temmuz tarihinde sıfırlanır. Her yıl bu bağışçımızdan tekrar bağış talebinde bulunabilirsiniz, ancak unutmayın ki, kullanılmamış tahsisler bir dahaki yıla devrolmaz.

Microsoft Talepleri için Başvuru Sayısı ve Sıklığı

Uygun bulunan her örgüt, her 2 yıllık süre zarfında maksimum 10 başlığa kadar (başlıklar bağışçıların yazılım ürünleridir) ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilir, ancak aşağıda belirtilen istisnalar söz konusudur:

  • Başlık gruplarından 10 ürüne kadar, masaüstü ve işletim sistemi veya sadece-lisans ürün grupları için maksimum 50 kullanıcılık lisans

  • Sunucu ürünleri için, başlık grubu ne olursa olsun, beş ürünlük bir üst sınır vardır. Daha fazla ayrıntı için, Microsoft Bağış Programı kapsamındaki Microsoft Bağış Programı – Uygunluk, Tahsisler ve İadeler sayfasına bakınız.

Kendilerine yapılan tahsisin tamamını kullanmadıkları sürece, iki yıllık dönem içerisinde, kuruluşların yapabilecekleri Microsoft bağış başvurularında herhangi bir sayı sınırlaması yoktur. İki yıl sonra, yeni bir dönem başlar ve tahsis sıfırlanır.

Bitdefender Talepleri için Başvuru Sayısı ve Sıklığı

Uygunluk kriterlerini karşılayan sivil toplum örgütleri her mali yıl için (1 Temmuz – 30 Haziran) en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilirler. Lisanslar tek bir ürün için kullanılabileceği gibi çeşitli ürünler arasında da bölünebilir

Sizin için ayrılmış yıllık tahsis miktarınızı doldurup doldurmadığınızı nasıl anlarsınız?

TechSoup Türkiye sayfasında oturum açın. “Hesabım” butonuna tıklayın ve “Sipariş Geçmişi” sekmesinden hesabınızı kontrol edin.

Microsoft lisanslarını indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaşıyoruz, bu konuda kiminle iletişime geçebiliriz?

Eğer Microsoft lisanslarından herhangi birini indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaştıysanız teknik konularda uzman birine danışın veya http://support.microsoft.com/ContactUs bağlantısına tıklayarak Microsoft Ürün Etkinleştirme Merkezi ile bağlantıya geçin.

İşlem Masrafı

Talep ettiğimiz ürünler için işlem masrafı nedir?

TechSoup Türkiye Bağış Programı işleme konan her bağış talebi için işlem masrafı talep etmek durumundadır. İşlem masrafı, bağış programının yürütülmesi için gereken maliyeti karşılamak için gereklidir. İşlem masrafları bağış ürününe göre çeşitlilik gösterir ancak kuruluşlar yine de standart perakende satış fiyatı üzerinden % 92-96 arası tasarruf yapacaktır. İşlem masrafları TechSoup Türkiye’nin bağışlanan ürünleri olası en etkili şekilde ve en düşük maliyetle, kuruluşların hizmetine sunmaya devam edebilmesini sağlayacaktır.

Katalog ikonuna tıkladığınızda ilgilendiğiniz bağış ürününün adını ve karşılık gelen işlem masrafını görebilir, ayrıca ürünle ilgili daha detaylı bilgiye erişebilirsiniz.

Yazılım bağışları için işlem masrafını nasıl öderim?

İşlem masrafı doğrudan banka hesabımıza transfer edebilir veya paypal aracılığıyla kredi kartı kullanarak ödeme yapabilirsiniz. Bütün ödemeler sadece Türk Lirası olarak yapılmalıdır. 

Banka hesap bilgileri aşağıdaki gibidir:

Hesap Adı: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği, İktisadi İşletmesi  

Banka: Deniz Bank

Şube: Tunalı Hilmi Şubesi, Ankara

Banka Hesap No:  

SWIFT Kodu: DENITRIS

IBAN No: TR46 0013 4000 0062 8196 0000 01

Ödeme tamamlandıktan sonra dekontu lütfen destek@techsoupturkiye.org.tr adresine gönderiniz, bu şekilde siparişinizi en kısa sürede işleme koyabiliriz.

Paypal ile ödeme yapma

PayPal nedir?

PayPal kredi kartı bilgilerinizi alıcı veya satıcılarla paylaşmadan online ödeme yapmanızı ve almanızı sağlayan güvenli bir ödeme yöntemidir.

  • Ödeme sayfasında PayPal seçeneğini işaretleyin.

  • Ödeme şekli seçildikten sonra PayPal sayfasına yönlendirileceksiniz.

  • Ödeme işlemi gerçekleştikten sonra otomatik olarak www.techsoupturkiye.org.tr sayfasına yönlendirileceksiniz.

PayPal Hesabını Nasıl Açabilirim?

Eğer PayPal üyeliğiniz bulunmuyorsa ücretsiz PayPal hesabınızı 3 adımda açabilirsiniz:

  1. www.paypal.com adresinden “Hesap Açın” butonuna basın.

  2. Formu doldurarak online alışverişlerinizde kullanacağınız e-posta adresinizi ve PayPal şifrenizi belirleyin.

  3. Kartınızı eklediğinizde PayPal hesabınızı kullanabilir hale gelirsiniz.  

PayPal ile ilgili bilgi almak için kime ulaşabilirim?

Paypal Türkiye'de dahil olmak üzere uluslararası çapta onlarca ülkede hizmet vermektedir. Detaylı bilgi için bakınız http://www.paypal.com.tr.

PayPal Yardım sayfasında PayPal ile ilgili sorularınızın yanıtlarını bulabilirsiniz. PayPal Müşteri Hizmetlerine, 444 77 01 no’lu telefon numarasından veya destek@paypal.com.tr posta adresinden ulaşabilirsiniz.

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları / STK’lar için Sıkça Sorulan Sorular

Sivil toplum kuruluşları için Google nedir?

Sivil Toplum Kuruluşları için Google, uygunluk kriterlerini karşılayan kuruluşların, STK’lar için özel olarak tasarlanmış ücretli Google ürünlerinin ve özel ürün özelliklerinin ücretsiz versiyonlarına erişimlerini sağlar. Bu araçlar STK’ların yeni donörler ve gönüllüler bulmalarına, daha verimli bir şekilde çalışmalarına ve destekçilerini harekete geçirmelerine yardım edebilir.   

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları hangi ürünleri içermektedir?

  • Google Apps’e ücretsiz erişim. Ofis yönetimi için kullanabileceğiniz Gmail, Google Belgeler, E-Tablolar, Google Takvim, Sunumlar, Formlar/Anketler, Sohbet, Drive (bir bulut dosya depolama sistemi) ve Siteleri içeren bir dizi bulut programı.

  • Google Reklam Bağışları. Web sitenizi Google’da anahtar kelime hedefleme aracılığıyla tanıtmak için aylık 10,000 $’lık AdWords reklamcılık imkanı.

  • YouTube’a Ayrıcalıklı erişim. Artırılmış yükleme kapasitesi, özel simgeleşmiş resimleri seçme yeteneği ve videolarınıza eylem çağrısı butonu ekleme.  

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları sitesinde STK’lara yönelik teklifler hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na nasıl erişebilirim?

Eğer TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’nın bir üyesi değilseniz, öncelikle TechSoup Türkiye web sitesine kayıt olmanız ve Google ile STK’lar Programı’na başvurabilmek için uygunluk onayı almanız gerekmektedir.  TechSoup Türkiye’ye nasıl kayıt olacağınızla ilgili daha fazla bilgi için lütfen buraya tıklayın.

Eğer halihazırda TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’nın bir üyesiyseniz, bir Google Hesabı (Google Account) oluşturmanız ve giriş yapmanız gerekecektir.

Daha sonra Google ile Sivil Toplum Kuruluşları sayfasına gidin ve Onay Anahtarınızı* girin.

*Örgütünüzün Onay Anahtarını TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınıza giriş yaparak, daha sonra “Onay Anahtarı” sekmesine tıklayarak bulabilirsiniz. Onay Anahtarı yandaki örneğe benzer olacaktır: 123a4567@1b234c5de6789000.

Eğer geçerli bir Onay Anahtarınız varsa ve Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’nın uygunluk kriterlerini karşılıyorsanız programa başvurmak için kendi hesabınızı oluşturabilirsiniz.

Kuruluşum Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı için uygun mu?

Lütfen Google’ın uygunluk kriterlerine bakınız. Kuruluşunuzun uygun bulunup bulunmadığını Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na başvurunuzu yaptıktan sonra öğrenebileceksiniz.    

Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na erişmek için TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’na kayıt olmamız mı gerekiyor?

Evet, ilk olarak TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’na kayıt olmanız gerekiyor. Kayıt sırasında sağladığınız bilgi ve belgelere dayanarak, kuruluşunuzun yasal statüsünü ve faaliyetlerini değerlendirerek uygunluk kontrolünü yapacağız.

Kuruluşunuz program için uygun bulunduktan sonra Onay Anahtarınızı  kullanarak Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı’na başvurabilirsiniz.

Nasıl Kayıt olurum?

TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’nın uygunluk kontrolü ne kadar sürüyor?

Başvurunuzu ve TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınızın onayını, ilgili belgeleri  aldıktan sonra 7-10 işgünü içerisinde değerlendireceğiz. Bizden “Örgütünüzün uygunluk kontrolü yapılmıştır” konu başlıklı bir e-posta bekleyin.

 

TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınız uygun bulunup onaylandıktan sonra, hesabınıza girerek Onay Anahtarınızı oluşturabilirsiniz (Hesabım > Onay Anahtarı altında).

Onay Anahtarı nedir? 

Lütfen Onay Hizmetleri Sıkça Sorulan Sorular sayfasına bakınız.

Neden TechSoup Türkiye Google ile Sivil Toplum Kuruluşları Programı için uygunluk kontrolünü yapıyor?

TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı, 89 ülkede kar amacı gütmeyen kuruluşların misyonlarını en iyi şekilde yerine getirmeleri için teknoloji araçlarına ve eğitime erişmelerine yardım eden TechSoup Global ağının  bir parçası. Dünya genelinde, ağ 100’den fazla dernek ve vakıfla çalışmakta, bu şekilde ağ adına örgütlerin uygunluk kontrolünün yapılabilmesi için güvenilir bir yöntem sağlamaktadır.

Kuruluşumuz hâlihazırda “İşletmeler için Google Apps”e para ödüyor – bu programa geçebilir miyiz?

Evet! Lütfen Sivil Toplum Kuruluşları için Google Apps’e nasıl geçilebileceğine dair Google bilgilendirmesine bakınız.

Hayırseverlik örgütüm halihazırda Google Reklam Bağışlarını ve Youtube Kar Amacı Gütmeyen Kuruluş Programı’nı kullanıyor.

Onay Hizmetleri | Sivil Toplum Kuruluşları için Sıkça Sorulan Sorular

Onay Anahtarı nedir?

  • Onay Anahtarı TechSoup Türkiye tarafından uygunluk onayı verilmiş sivil toplum kuruluşu adına bir kişinin kullanabileceği benzersiz bir koddur.  Onay Anahtarı sivil toplum kuruluşlarına yönelik ürünlere ve hizmetlere erişim için kullanılır.

  • Onay Anahtarı bir kere başarılı bir şekilde kullanıldıktan sonra sivil toplum kuruluşu hizmet veya ürün sağlayıcı tarafından program için geçerli zaman süresince uygun addedilir.

Her Onay Anahtarı, sivil toplum kuruluşunuz adına bağış veya hizmet talebinde bulunmak için hareket edebilen bir kişiye tahsis edilir. Sivil toplum kuruluşunuzun üyelerine veya kuruluşunuz dışında size yardım eden kişilere Onay Anahtarını tahsis edebilirsiniz.   

Onay Anahtarı neye benzer?

Onay Anahtarı örnek olarak şuna benzer: 123a4567@MyNGOname

Onay Anahtarımı nasıl edinebilirim?

  • Onay Anahtarı ancak TechSoup Türkiye hesabının sahibi tarafından oluşturulabilir ve yalnızca sivil toplum kuruluşunu temsil etmeye yetkili birine verilir.

  • Onay Anahtarı 60 gün sonra geçerliliklerini yitirdiklerinden gerçekten ihtiyaç duyulduğu anda Onay Anahtarıları oluşturmak en iyisidir.

  • Eğer örgütünüzde TechSoup Türkiye hesabının sahibi sizseniz:

    1. TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınızla oturum açın

    2. Hesabım sayfasında Onay Anahtarı sekmesine gidin.

    3. Yeni Onay Anahtarı ekle butonuna tıklayın.

    4. Onay Anahtarını kullanacak olan kişinin adını, soyadını ve e-posta adresini yazın.

Önemli! Bu kişinin sizin kuruluşunuzu temsil etmeye yetkili bir kişi olması gerekmektedir. Örneğin bu kişi kuruluşunuza dair tam bilgiyle hareket eden bir personel, gönüllü, kurul üyesi veya danışman olabilir. Kuruluşunuz adına hareket etmeye yetkili olmayan biri için Onay Anahtarı oluşturmayın.

    1. Yeni Onay Anahtarı ekle butonuna tıklayın. Yeni Onay Anahtarınızı göreceksiniz.

    2. Eğer kendi kullanımınız için Onay Anahtarı oluşturduysanız:

a.     Onay Anahtarını kopyalayın.

b.     Onay Anahtarını ilk istendiği yere yapıştırın.

    1. Onay Anahtarını kuruluşunuzun yetkili bir temsilcisinin kullanımı için oluşturduysanız:

a.     Onay Anahtarını kopyalayın.

b.     Yetkili kişiye göndereceğiniz e-postanın içine yapıştırın.

c.     Daha sonra yetkili kişi Onay Anahtarını ilk istendiği yere yapıştırsın. Eğer kuruluşunuzda TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabının sahibi değilseniz:

    1. TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesap sahibiyle iletişime geçmeniz ve sizin için bir Onay Anahtarı oluşturmasını istemeniz gerekecektir.

a. Onay Anahtarını sizin için sadece kuruluş adına hareket etme yetkisi olan bir kişi olduğunuz taktirde oluşturulacaktır.

    1. Eğer sivil toplum kuruluşunuzun TechSoup Türkiye tarafından uygunluk onayı yapılmamışsa

a.     İlk olarak kayıt sürecini tamamlamanız gerekecek (bakınız >> Nasıl kayıt olurum?)  

b.     Kuruluşunuzun uygunluk onayını aldığı ve istenen kriterleri karşıladığı onaylandığı taktirde yukarıda belirtilen adımları takip ederek bir Onay Anahtarı oluşturabilirsiniz.

Onay Anahtarımı edindikten sonra neler yapabilirim?

1. Sivil toplum kuruluşları için tasarlanmış olan hizmet veya ürünlere erişmek için, TechSoup Türkiye ile çalışan şirketler veya bayiler örgütünüzün uygunluğunu ispatlamanız için sizden bir Onay Anahtarı sağlamanızı isteyecektir.

2. TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınızdaki Onay Anahtarını kopyalayın ve Onay Anahtarını istendiği yere yapıştırın.

Onay Anahtarını ne kadar sık kullanmam gerekecek?

  • Hizmetlerin ve ürünlerin çoğuna erişmek için Onay Anahtarını sadece bir kez kullanmanız gerekiyor. Ancak bazı hizmetler için süreç içerisinde Onay Anahtarınızı birden fazla yerde kullanmanız istenebilir.  

  • Onay Anahtarı geçerlilik süresi dolana kadar diğer sağlayıcıların sunduğu teklifler için de kullanabilirsiniz.

Onay Anahtarımın kullanım süresi ne zaman sona erecek?

  • Her Onay Anahtarının kullanım süresi 60 gündür.

  • Onay Anahtarının kullanım süresi 60 gün sonra dolacağı için en iyisi ihtiyaç duyduğunuz zaman Onay Anahtarınızı oluşturmak olacaktır.

  • Onay Anahtarınızın kullanım süresinin sona ermesi mevcut hizmetlerinizi etkilemez. Örneğin, bir Onay Anahtarına erişmek için kullanırsanız ve sonrasında kullanım süresi dolarsa, var olan uygunluk onayınız etkilenmez.

Onay Anahtarının kullanılmadan, kullanım süresinin dolması durumunda ne yapabilirim?

  • TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesap sahibi kullanım süresi dolan bir Onay Anahtarını yenileyebilir.

  • Kullanım süresi dolan bir Onay Anahtarını güncellemekle mevcut kodu yeni bir kod ile değiştirmiş ve yeni bir 60 günlük kullanım süresi edinmiş olursunuz.

  • TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesap sahibi sizseniz:

    1. TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabınızla oturum açın

    2. Hesabım sayfasında Onay Anahtarı sekmesine gidin.

    3. Size sunulan listede kullanım süresi dolmuş olan Onay Anahtarını bulun (adına Onay Anahtarınızı oluşturduğunuz kişinin adı ve e-posta adresi Onay Anahtarınızın yanında görünecektir).

    4. Onay Anahtarını Güncelle butonuna tıklayın. Onay Anahtarı otomatik olarak güncellenecektir.

    5. Onay Anahtarını kendi kullanımınız için güncelliyorsanız:

a.    Onay Anahtarını kopyalayın.

b.    Onay Anahtarını ilk istendiği yere yapıştırın.

    1. Onay Anahtarını kuruluşunuzun yetkili bir temsilcisinin kullanımı için güncelliyorsanız:

a.       Onay Anahtarını kopyalayın.

b.       Yetkili kişiye göndereceğiniz e-postanın içine yapıştırın.

c.       Daha sonra yetkili kişi Onay Anahtarını ilk istendiği yere yapıştırsın. Eğer kuruluşunuzda TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabının sahibi değilseniz, TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesap sahibiyle iletişime geçmeniz ve sizin için Onay Anahtarını güncellemesini istemeniz gerekecektir.

Kaç Onay Anahtarı edinebilirim?

Sivil toplum kuruluşu adına hareket etmeye yetkili bir kişi olmanız şartıyla sınırsız sayıda Onay Anahtarı edinebilirsiniz.

Neden yeni bir Onay Anahtarı istemeliyim?

  • TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı hesabı sahibi kullanım süresi dolan Onay Anahtarını kendi taktirine göre güncelleyebilir veya yeni bir tane oluşturabilir.

  • Örneğin, yeni Onay Anahtarı farklı bir hizmet veya servise başvurmak için kullanılacaksa, hesabın sahibi mevcut Onay Anahtarını güncellemek yerine yeni bir Onay Anahtarı oluşturmayı tercih edebilir.

Kuruluşumda bulunan farklı kişilerin her biri Onay Anahtarı edinebilir mi?

  • Evet.  Onay Anahtarı sivil toplum kuruluşu adına hareket etmeye yetkili herkes için, Onay Anahtarı gerektiren bir ürün veya hizmete erişmeye ihtiyaç duyduklarında oluşturulabilir.

  • Onay Anahtarının 60 günde kullanım süresi dolduğu için en iyisi ihtiyaç duyulduğunda oluşturulmasıdır.

Microsoft Yazılım Bağışı Programı Sıkça Sorulan Sorular

TechSoup Türkiye Yazılım Bağışı Programı’nın ana bağışçısı olan Microsoft’un sivil toplum kuruluşlarına yönelik yazılım bağışı programıyla STK’lar yüze yakın profesyonel ve kurumsal Microsoft ürününe erişebilmektedir. Sivil toplum örgütleri işletim sistemi yazılımları, sunucu yazılımları gibi şimdilik 100’e yakın ürün için bağış talebinde bulunabilecek, faaliyetlerini teknolojiyi kullanarak daha etkin ve verimli hale getirebilecekler.

 

Bağış talebinde bulunacağınız ürünler için önceden bir planlama yaparsanız bağış programından en üst düzeyde fayda sağlayabilirsiniz. Aşağıda nereden başlayabileceğiniz hakkında ipuçları bulabileceğiniz bazı sıkça sorular soruları görebilirsiniz, bu yanıtların size yol göstereceğini umuyoruz.  

  • Kaç Microsoft ürünü için bağış talebinde bulunabiliriz?

  • Microsoft Yazılım Bağışı Programı için uygun olup olmadığımızı nasıl bilebiliriz?

  • Microsoft Yazılım Bağışı Programı nasıl çalışır?

  • Sadece bir güncellemeye değil de tam tekmil bir işletim sistemine (Get Genuine) ihtiyacımız varsa ne yapmalıyız?

  • Hangi Microsoft “Başlık Grupları” mevcut?

  • Ürün anahtarımı nasıl edinebilirim?

  • Yazılım Güvencesi nedir ve benim bağışıma nasıl uygulanabilir?

  • Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için Office 365’i nasıl edinebilirim?

  • Microsoft lisanslarını indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaşıyoruz, bu konuda kiminle iletişime geçebiliriz?

  • Sizin için ayrılmış yıllık tahsis miktarınızı doldurup doldurmadığınızı nasıl anlarsınız?

Kaç Microsoft ürünü için bağış talebinde bulunabiliriz?

Her bağışçı ortak için belli bir süre zarfı içerisinde bağış talebinde bulunabileceğiniz ürünlerin sayısı ile ilgili sınırlamalar mevcuttur. Buna sipariş döngüsü denir. Microsoft Bağış Programı için 2 yıllık sipariş döngüsü söz konusudur.  2 yıllık döngü ilk siparişinizi yaptığınız tarihte başlar ve 2 yıl sonra aynı tarihte sona erer. Yani ilk siparişinizi 25 Temmuz 2013 tarihinde yapmanız durumunda döngünüz 25 Temmuz 2015 tarihinde sona erer ve sıfırlanır.

 

Yeni döngü ile birlikte yeni bir tahsis kullanılabilir hale gelir. Kuruluşun kendisine tahsis edilen miktarın tamamını talep etmesi gerekmez. Kuruluşlar tarafından ayrı ayrı yapabilecek istekler için bir sayı limiti veya minimum miktar şartı yoktur.

Microsoft Talepleri için Başvuru Sayısı ve Sıklığı

Uygun bulunan her örgüt, her 2 yıllık süre zarfında maksimum 10 başlığa kadar (başlıklar bağışçıların yazılım ürünleridir) ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilir, ancak aşağıda belirtilen istisnalar söz konusudur:

  • Başlık gruplarından 10 ürüne kadar, masaüstü ve işletim sistemi veya sadece-lisans ürün grupları için maksimum 50'lik lisans

  • Sunucu ürünleri için, başlık grubu ne olursa olsun, beş ürünlük bir üst sınır vardır. Daha fazla ayrıntı için, Microsoft Bağış Programı kapsamındaki Microsoft Bağış Programı – Uygunluk, Tahsisler ve İadeler sayfasına bakınız.

  • Kendilerine yapılan tahsisin tamamını kullanmadıkları sürece, iki yıllık dönem içerisinde, kuruluşların yapabilecekleri Microsoft bağış başvurularında herhangi bir sayı sınırlaması yoktur. İki yıl sonra, yeni bir dönem başlar ve tahsis sıfırlanır. 

Bağışçı Ortak

Sipariş Döngüsü

Tahsis

Bağışa ilişkin Detaylar

Microsoft

Her iki yıl da bir –

ilk siparişinizi yaptığınız tarihte başlar

10 başlığa kadar (başlıklar bağışçıların yazılım ürünleridir) ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı

&

başlık grubundan bağımsız olarak en fazla 5 sunucu

Tahsis miktarları hakkında daha fazla bilgi için, bakınız Microsoft Bağış Programı-Uygunluk, Tahsisler ve İadeler

Microsoft

Get

Genuine

**Bir örgüt sadece tek bir bağış talebinde bulunabilir

50 lisans

Get Genuine Lisansları diğer ürünlerden ayrı olarak sipariş edilmelidir. Get Genuine siparişinizi tamamladıktan hemen sonra başka bir bağış talebiniz için siparişte bulunabilirsiniz.

Microsoft Yazılım Bağışı Programı için uygun olup olmadığımızı nasıl bilebiliriz?

TechSoup Türkiye’de kayıtlıysanız, programa uygunluğunuzu hesabınızla oturum açarak ve (Hesabım sekmesinin altında bulunan) Örgütüm sekmesine tıklayarak kontrol edebilirsiniz.

Daha fazla ayrıntı için, Microsoft Bağış Programı kapsamındaki Microsoft Bağış Programı – Uygunluk, Tahsisler ve İadeler sayfasına bakınız.

Sadece bir yükseltmeye  değil de tam tekmil bir işletim sistemine (Get Genuine) ihtiyacımız varsa ne yapmalıyız?

Microsoft’un Get Genuine programı tek sefere mahsus olmak üzere,  üzerinde orjinal Microsoft işletim sistemi yer almayan veya yasal yazılım yüklü olmayan bilgisayarlar için lisanslama yapılabilmesine ve bu şekilde tamamen yasal ve yükseltilebilir Windows işletim sistemleri çalıştırmanıza olanak sağlar. Get Genuine program ile sivil toplum örgütünüz yasal bir Windows işletim sistemini bilgisayarına kurabilir ve daha sonra  ihtiyaç duyulduğunda veya yeni bir işletim sistemi piyasaya sürüldüğünde TechSoup Türkiye aracılığıyla kolayca sürümü yükseltebilir.

Get Genuine Windows Sözleşmesi yoluyla sunulan ürünler standart Microsoft Bağış Programı aracılığıyla sunulan ürünlerden farklı politikalara tabidir. Get Genuine Lisansları diğer ürünlerden ayrı olarak sipariş edilmelidir. Get Genuine siparişinizi tamamladıktan hemen sonra başka bir bağış talebiniz için siparişte bulunabilirsiniz.

Hangi Microsoft “Başlık Grupları” mevcut?

Microsoft ürünlerine katalogta farklı arama seçenekleri arasından başlık gruplarına göre de göz atabilirsiniz. Bir başlık grubu temelde aynı amaca hizmet eden bütün ürünlerden oluşur. Bir ürünün başlık grubu, detaylı ürün açıklaması sayfasının üst kısmında görünür.

Örneğin, Office Suite başlık grubu altında Office Standard 2013, Office Professional Plus 2013 ve Office 2016 for Mac ürünlerine ulaşabilirsiniz.

Hatırlatma: Uygun bulunan her örgüt, her 2 yıllık döngü süresince maksimum 10 başlığa kadar ve her başlık için en fazla 50 kullanıcı lisansı talebinde bulunabilir. Sunucu ürünleri için, başlık grubu ne olursa olsun, beş ürünlük bir üst sınır vardır.

Ürün anahtarımı nasıl edinebilirim? (Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi )

Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi (Volume Licensing Service Centre - VLSC), Microsoft Toplu Lisanslama sözleşmelerinin yönetildiği, ürünlerin indirildiği ve toplu lisans anahtarlarına erişim olanağının sağlandığı çevrimiçi bir araçtır.  Kurulum anahtarlarınızı almak, yazılım indirmek, kurulum disklerini sipariş etmek ve Microsoft bağışı ile birlikte sizlere sunulan diğer ayrıcalıklardan istifade etmek için- bir Microsoft web sitesi olan - Toplu Lisanslama Hizmet Merkezi (VLSC) kullanılır.

İlk adım VLSC web sitesinde bir hesap oluşturmaktır. VLSC hesabı ile TechSoup Türkiye hesabınız birbirinden ayrıdır, ve TechSoup Türkiye Müşteri Hizmetlerinin bu hesaba erişimi yoktur. TechSoup Türkiye aracılığıyla yaptığınız her isteğe bir yetki numarası ve lisans numarası atanır. Eğer bu ilk başvurunuz ise, TechSoup Türkiye bunların yanı sıra size bir VLSC hesabı kurmak için gerekli bilgileri de iletir.

Yazılım Güvencesi nedir ve benim bağışıma nasıl uygulanabilir?

Yazılım Güvencesi (Software Assurance-SA) TechSoup aracılığıyla bağış olarak edindiğiniz Microsoft ürünlerine dahil olan, örgütünüzün Microsoft yazılımından azami şekilde yararlanmasına yardım eden bir dizi ilave güvencedir. Yayılım planlaması ve personel eğitiminden, ürün desteği ve yazılım yükseltmelerine kadar, Yazılım Güvencesi’nin sağladığı faydalar verimliliği artırmaya, kurumsal performansı yükseltmeye ve yazılım yatırımından daha hızlı bir kazanç elde etmeye yardım eder.

Yazılım Güvencesi’nin sağladığı faydalar, Microsoft Kurumsal Vatandaşlık & Toplum İlişkileri Departmanı ve partnerlerimiz aracılığıyla sağlanan bağış kapsamında mevcut çoğu toplu lisans yazılımıyla beraber gelmektedir. Get Genuine işletim sistemleri Yazılım Güvencesi’nin avantajlarını içermemektedir.

Yazılım lisanslarınız iki yıllık yazılım güvencesi avantajı içermektedir. Yazılım Güvencesi’nin sağladığı avantajlar ürün lisanslarıyla aynı değildir. Ürün lisanslarının süresi dolmaz ve siz ürüne sahip olduğunuz sürece geçerlidir. Yazılım Güvencesi avantajlarının kullanım süresi 2 yıldır, buna karşılık ücret karşılığında yenilenebilmektedir. Güvencenin son kullanım tarihinden önce yenilenmesi gerekmektedir; herhangi bir ek süre sözkonusu değildir. Yazılım Güvencesi’nin sağladığı avantajlar ürünlerinize değer katar ancak onların bir parçası değildir.

Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için Office 365’i nasıl edinebilirim?

Office 365 bağış programına başvurmak için ilk olarak Microsoft’un Office 365 Kar Amacı Gütmeyen sayfasına gidip ücretsiz deneme sürümü için kayıt olmanız gerekmektedir. Daha ayrıntılı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz:

Office 365 Başvurusu için izlenecek adımlar:

1. Office 365 Kar Amacı Gütmeyen sayfasına gidin: https://products.office.com/tr-tr/nonprofit/office-365-nonprofit

2. Bağlantıya tıklayın Ücretsiz denemenizi başlatın.

3. Yeşil renkteki Office 365 Kar Amacı Gütmeyen E3 ÜCRETSİZ deneme düğmesine veya yeşil renkteki Office 365 Kar Amacı Gütmeyen İş Ekstra ÜCRETSİZ deneme düğmesine tıklayın.

4. Hesap oluşturmak ve kar amacı gütmeyen kuruluşunuza bağlı olduğunuzu doğrulamak için formu doldurun.

5. Karşılama e-postasında Başla seçeneğini belirleyin ve kuruluşunuzun uygun bir kar amacı gütmeyen kuruluş olarak doğrulanması için kurulum sihirbazındaki tüm adımları tamamlayın. Office 365 Kar Amacı Gütmeyen SSS sayfasındaki Uygunluk ve doğrulama bölümüne göz atın.

6. Deneme sürümü sırasında, kullanıcı (en fazla 25 kullanıcı) atamak için yönetici portalında yer alan Lisans Yönetimi sekmesine gidin.

7. Uygun bir kar amacı gütmeyen kuruluş olarak bu teklife uygun olduğunuzu doğrulayan veya reddeden bir e-posta alırsınız. 30 günlük deneme sürenizin sonuna yaklaşıyorsanız ve Office 365’ten uygun olduğunuza ilişkin doğrulama bildirimini almadıysanız, lütfen müşteri desteğine başvurun.

Müşteri Desteği: Ücretsiz arayabileceğiniz Tel: 444 6787

Teknik Destek Telefonu (Ücretli): +90 212 33 66 999

E-posta: vlservem@microsoft.com

İletişim Formu için:  https://support.microsoft.com/contactus/emailcontact.aspx?scid=sw;tr;3351

8. Uygun olduğunuz onaylanırsa, Office 365 yönetim portalında Office 365 Kar Amacı Gütmeyen teklifleri kullanılabilir duruma gelir.

9. Yönetici portalında Lisans Yönetimi sekmesine gidin ve bağış olarak verilmiş olan E1 ve İş Başlangıç teklifi de dahil olmak üzere Office 365 Kar Amacı Gütmeyen tekliflerinden herhangi birine deneme kullanıcılarınızı yeniden atayın. Kar Amacı Gütmeyen tekliflerine başka kullanıcılar da atayabilirsiniz.

Microsoft lisanslarını indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaşıyoruz, bu konuda kiminle iletişime geçebiliriz?

Eğer Microsoft lisanslarından herhangi birini indirirken teknik bazı sorunlarla karşılaştıysanız teknik konularda uzman birine danışın veya http://support.microsoft.com/ContactUs bağlantısına tıklayarak Microsoft Aktivasyon Merkezi (Microsoft Ürün Etkinleştirme Merkezi) ile bağlantıya geçin.

Sizin için ayrılmış yıllık tahsis miktarınızı doldurup doldurmadığınızı nasıl anlarsınız?

TechSoup Türkiye sayfasında oturum

açın. “Hesabım” butonuna tıklayın ve “Sipariş Geçmişi” sekmesinden hesabınızı

kontrol edin.