Dijital Ayak İzimizi Yeşillendirmek: Sorumlu Bir Şekilde Video Akışı Nasıl Yapılır?

By: admin
Pt, 23/08/2021 - 12:54

Bu yazı, TechSoup Kanada tarafından yayımlanan “Ayak İzimizi Yeşillendirmek” başlıklı, 4 parçalık bir serinin son bölümünün Türkçe çevirisidir. Metnin İngilizce orijinalini ve diğer yazıları görmek için yazının sonundaki linkleri takip edebilirsiniz. TechSoup Kanada’dan Chiara’nın yazdığı bu yazıyı Yaren Balcı çevirdi.

Dijital Ayak İzimizi Yeşillendirmek serisinin son bölümü, bizlere ilerleyen yıllarda “video akışlarının” çevrimiçi yaşamlarımızın sürdürülebilirliği üzerinde muazzam bir etkiye sahip olacağını gösteriyor.

Çevrimiçi alışkanlıklarımızın tümünün, çevreye etkisini tahmin etmek hala zor olsa da, ön araştırmalar, gelecek yıllarda yayın akışlarının, dünya çapındaki artan toplam karbon emisyonlarının önemli bir kısmından sorumlu olacak gibi görünüyor. Aslında tahmin edilen, 2022 yılına kadar çevrimiçi trafiğin %82'sinin yalnızca videoların oluşturacağı yönünde. Bu, dünya çapında her ay 3 trilyon dakika (5 milyon yıla eşdeğer) video içeriğinin oynatıldığı anlamına gelir. Başka bir deyişle, her saniye 1,1 milyon dakikalık video akışı olduğunu veya video indirildiğini söyleyebiliriz. Rakamlar şaşırtıcı olabilir. Rakamları daha ayrıntılı incelemek için çevrimiçi video alanındaki en büyük oyunculardan biri olan YouTube’u ele alabiliriz. Örneğin, Youtube’da her gün 1 milyar saat video izleniyor. Bu da bize yalnızca Youtube videoları izlenmesinin bile ne kadar fazla karbon emisyonu yarattığını gösteriyor. 

Yakın zamanda, eğlencemizin ve iş hayatımızın temel unsuru haline gelen video akışlarından vazgeçebilirmişiz gibi görünmüyor. Peki bizler Sivil Toplum Örgütleri olarak daha sorumlu bir çevre bilinciyle, video akışlarını kullanarak, etkileşim kurabilir miyiz? Bu soruya dünyanın önde gelen dijital sürdürülebilirlik uzmanlarından bazıları şu cevapları veriyor:

FARKLI BİR ÇÖZÜNÜRLÜK SEÇİN

Telefonunuzdan yüksek çözünürlüklü video akışı yapmak, atmosfere gerekenden yaklaşık dört kat daha fazla emisyon üretir. Earth Definition girişiminin arkasındaki kişiler, kullanıcıları standart çözünürlüğe geçmeye teşvik ediyor –– özellikle telefonunuzdan video akışı yapıyorsanız, görüntü kalitesindeki fark minimum olacaktır.

ŞİRKETLERE ULAŞIN

Dijital yaşamlarımızın gizli karbon maliyetleri hala çok az biliniyor ve ortalama tüketici tarafından yeterince tartışılmıyor, bu da teknoloji şirketlerinin faaliyetlerini gönüllü olarak yeşillendirmeleri için çok az teşvik olduğu anlamına geliyor. Şirketlere ulaşmak, iki önemli değişikliği hızlandırmanın önemli bir yoludur: doğa dostu politikaları varsayılan seçeneklerin arasına sokmak ve kurumsal ve hükümet düzeylerinde sürdürülebilirlik politikalarını geliştirmek. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi istiyorsanız Greenpeace’in Yeşil Tıkla (Click Green) kampanyasına göz atabilirsiniz.

BU TEKNOLOJİ TÜYOLARINI DENEYİN

Video Akış ayak izinizi günden güne küçültmek için başvurabileceğiniz birkaç strateji var. Örneğin, yalnızca YouTube'un ses içeriğine ihtiyaç duyan kullanıcılar için, videoyu kapatma seçeneği her yıl 100 ila 500 Kiloton CO2e tasarrufu sağlanabilir. Ayrıca, izleyeceğiniz ya da dinleyeceğiniz içeriği önceden indirerek çevresel olarak pahalı mobil ağ kullanımınızı azaltabilirsiniz.

YEŞİL TAKIM TOPLANTILARI DÜZENLEYİN

Dijital telekonferans platformları üzerinden çok sayıda videoya ev sahipliği yapıyorsanız, onları daha sürdürülebilir hale getirmek için yapabileceğiniz birkaç şey var. Birincisi, kameraları varsayılan olarak kapalı tutmak veya ekip üyelerine kameranın açık veya kapalı olup olmadığını seçme seçeneği sunan politikalar sunmak. (Ayrıca, toplantılarınızı sadece konuşanların kameralarını açması, sıra başkasına geldiğinde kapatması veya insanları telefonla katılmaya teşvik edecek şekilde tasarlayabilirsiniz.)

BİLİNÇLİ TÜKETİN

Bir diğer büyük adım da günlük olarak neyi, nerede tükettiğinin bilincinde olmaktır. Örnek olarak, her gün video ve müzik akışı için harcanan süreyi azaltarak bunun yerine dışarıda vakit geçirmek veya insanlarla şahsen bağlantı kurmak gibi diğer etkinlikleri seçebiliriz. Kuruluşlar için net bir içerik denetim süreci oluşturmak, gereksiz verilerin bulutta depolanmamasını, sunucu alanı kaplamamasını ve su, enerji ve arazi açısından önemli kaynaklar gerektirmemesini sağlamanın önemli bir yoludur.

TechSoup Kanada’nın yayımladığı “Greening Our Footprint” serisinin diğer yazılarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Greening Our Digital Footprint: Searching for Good

Greening Our Carbon Footprint: Check Your Email

Greening Our Digital Footprint: Sustainable Web Design

Greening Our Digital Footprint: What is a Digital Carbon Footprint?

Örgütünüzün internet sitesinin çevresel etkisini merak ediyor musunuz? Websitecarbon isimli araç, web sitenizin ziyaret başına ne kadar karbon saldığı hakkında tahminde bulunuyor.